Rychlý kontakt

Asociace pro veřejné zakázky
tel.: +420 776 021 736
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Asociace pro veřejné zakázky využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Aktuality

Antimonopolní úřad prošetřuje miliardový tendr brněnské radnice

Brno 4. září (ČTK) - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) prošetřuje miliardový tendr brněnské radnice na přesun tramvajové tratě z ulice Dornych na Plotní, který měl letos začít. Novinářům to dnes sdělil náměstek primátora Richard Mrázek (ANO). Podle něj je podnět anonymní a týká se technické kvalifikace. Mluvčí ÚOHS Martin Švanda ČTK potvrdil, že úřad podnět obdržel a prošetřuje jej. Jak dlouho to potrvá, neuvedl.


Do miliardového tendru se přihlásilo osm firem, šest z nich bylo vyřazeno pro nesplnění kvalifikace. Zbyly jen dvě, které mají předložit cenovou nabídku a z nich město vybere vítěze. Podle Mrázka je podání na antimonopolní úřad "podivné", protože žádná z firem se neodvolala ani k zadavateli zakázky, tedy k městu, ani poté na ÚOHS.
Radnici sice nic nebrání v tom, aby vítěze vybralo, ale politici dnes uvedli, že by rádi, aby ÚOHS už nějak rozhodl. Anonymní podání je z června letošního roku. "Byli bychom rádi, aby úřad věc prošetřil v co nejkratší časové době, abychom mohli s čistým svědomím uzavřít smlouvu," uvedl Mrázek. Podle primátora Petra Vokřála (ANO) jsou na projekt vázané dotace. "Bylo by nešťastné, aby se tato věc zdržela, mohlo by nás to posunout rok a půl nazpátek," uvedl Vokřál.
Podle primátora je přesun tramvajové tratě aktuálně jednou z největších investic města. Dornych se tím uvolní pro hustou automobilovou dopravu, která bude v okolí Zvonařky plynulejší. Po zhruba 40 letech také bude možné dojet tramvají přímo k autobusovému nádraží.
Předpokládá se, že stavba bude trvat zhruba tři a půl roku, což však může změnit výběrové řízení. Délka trvání stavby je jedním z hodnotících kritérií. Během rekonstrukcí bude vždy alespoň částečně průjezdný Dornych či Plotní, bude se využívat i nedávno vybudovaná ulice Nová Agrozet, která spojuje Dornych přes areál bývalých mrazíren s Masnou.
Dokončená stavba přinese několik zlepšení pro automobilovou dopravu i provoz tramvají a autobusů, snáze se budou v okolí Zvonařky pohybovat chodci. Pro auta se rozšíří ulice Dornych na tři až čtyři pruhy a díky odstranění tramvajové trati se výrazně zvýší kapacita křižovatky se Zvonařkou. Křížení ulic bude také přehlednější díky zrušení tramvajové smyčky. Z Plotní ulice zase zmizí tranzitní doprava, což ulehčí zdejším obyvatelům.
Oblast kolem autobusového nádraží se v posledních letech začala intenzivně měnit. Stará průmyslová oblast s předválečnou bytovou zástavbou mizí. Vznikl zde administrativní dům Dorn, v minulém desetiletí prošla proměnou Vaňkovka, postupně se bourá tovární komplex Vlněna a u Dornychu bylo postaveno administrativní centrum na místě bývalých mrazíren.
Filip Vrána dvd