Rychlý kontakt

Asociace pro veřejné zakázky
tel.: +420 776 021 736
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Asociace pro veřejné zakázky využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Aktuality

Pardubický kraj hledá železničního dopravce na deset let

Pardubice 8. prosince (ČTK) - Pardubický kraj obešle tři dopravce, aby mu předložili cenovou nabídku na zajištění železniční dopravy v regionu. S vybranou firmou bude jednat a případně uzavře kontrakt na deset let. Záměr podepsat smlouvu s drážním dopravcem formou přímého zadání zveřejnilo hejtmanství v minulém roce ve Věstníku EU. Rozhodovat bude nejen nejnižší cena, ale i kvalita služeb, kterou hejtmanství ve věstníku stanovilo, řekl ČTK krajský radní pro dopravu Michal Kortyš.


"Stanovili jsme si podmínky, které by měl dopravce kromě rozsahu přepravy splnit. Patří mezi ně kromě maximálního stáří a rozsahu repasování souprav i komfort, třeba klimatizace, wi-fi a zásuvky na připojení v některých soupravách," uvedl Kortyš. Vybraný dopravce se také bude muset zavázat, že se stane součástí integrovaného dopravního systému a vyřeší vyúčtování nákladů a jednotné odbavování cestujících.
Kraj obešle kromě Českých drah, které zajišťovaly regionální železniční dopravu doposud, také společnosti RegioJet a Leo Express. Pouštět se do výběrového řízení na nového regionálního železničního dopravce hejtmanství považovalo za příliš riskantní. Kvůli možným odvoláním a napadáním tendru u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže by mohl být ohrožen termín účinnosti smlouvy.
Budoucí dopravce bude mocí díky desetileté smlouvě požádat o dotaci na nové vlakové soupravy z Operačního programu Doprava. Pořízení moderních jednotek je rovněž jednou z podmínek kraje.
Podle Jiřího Pálky, jednatele společnosti Oredo, která v Pardubickém a Královéhradeckém kraji organizuje veřejnou dopravu, bude dopravce zajišťovat drážní dopravu od prosince 2019, kdy začne platit nový jízdní řád. "Rada kraje by o předložených nabídkách mohla rozhodnout do konce února, smlouvu je nutné uzavřít do konce roku 2018," řekl ČTK Pálka. Pokud by dopravu již neprovozovaly České dráhy, bude muset nový dopravce zajistit provoz pokladen a nádraží na regionálních tratích.
Pardubický kraj již před několika lety jednal s několika soukromými dopravci o provozování některých regionálních tratí, kde nebyl spokojen s vozovým parkem Českých drah nebo kde byl provoz zrušen. K dohodě nedospěl, a hejtmanství tak zůstalo u národního dopravce.
Vlaky ročně na regionálních tratích v Pardubickém kraji najedou asi 4,8 milionu kilometrů. Hejtmanství Českým drahám přispívá v současnosti 105 korunami na kilometr, což ho ročně stojí asi 350 milionů korun, téměř třetinu z toho poskytuje kraji stát.
dos sd