Rychlý kontakt

Asociace pro veřejné zakázky
tel.: +420 776 021 736
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Asociace pro veřejné zakázky využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Aktuality

Projekt nové lodi pro Slezskou Hartu se zkomplikoval

Bruntál 20. prosince (ČTK) - Projekt nové lodi pro Slezskou Hartu se zkomplikoval. Původní vítěz tendru od smlouvy a záměru odstoupil. Hledal se proto nový výrobce. Nový vítěz soutěže, polská firma, plavidlo dodá v létě. ČTK to dnes řekl předseda Mikroregionu Slezská Harta a místostarosta Bruntálu Libor Unverdorben. Je to už třetí termín. Původně měla loď na hladinu nádrže dosednout už letos v létě. Pak se termín posunul na konec letošního roku.
"V současné době se už loď vyrábí v Polsku. Věříme, že na léto už bude hotová," řekl. Oddalování realizace projektu podle Unverdorbena způsobuje další komplikace. "Například jsme museli Moravskoslezský kraj požádat o prodloužení dotace. To se podařilo," řekl.


Zakázku na výrobu plavidla pro 45 cestujících, upraveného i pro převoz vozíčkářů a bicyklů, získala před společnost Im-marine z Roudnice nad Labem. Výrobu trupu z lehké hliníkové slitiny zadala nizozemské firmě. Firma ale od kontraktu odstoupila. "Vzdala to. Nový dodavatel je z Polska a i tam se celá loď staví," uvedl Unverdorben.
Náklady na loď se pohybují kolem 14 milionů korun. Velkou část formou dotace poskytl Moravskoslezský kraj. Půjde o katamarán na elektrický pohon. Bude mít dva elektrické motory a na střeše solární panely. Tento ekologický provoz je nutný kvůli druhému ochrannému pásmu, do něhož je Slezská Harta zařazena.
Vyhlídkové plavby patří v hlavní turistické sezoně k nejvyhledávanějším atrakcím na přehradě a v přilehlém okolí. Mikroregion na Slezské Hartě nyní provozuje dvě plavidla, která ovšem nestačí pokrýt poptávku. Každé je určeno pro deset pasažérů. Po dodání velké lodi, o jejímž názvu ještě není rozhodnuto, budou v provozu vždy minimálně dvě plavidla. Lodní doprava je na Slezské Hartě provozována od roku 2010.
Slezská Harta, kterou spravuje státní podnik Povodí Odry, je nejmladší a nejmodernější přehradou v České republice, současně je největší moravskou přehradou. Byla vybudována za více než dvě miliardy korun v roce 1997. V prvních deseti letech provozu se osvědčila jako zásobárna pitné vody i ochrana proti povodním. Od roku 2007 je cílem nejen přilehlých obcí udělat z ní turisticky využívané "moravskoslezské Lipno".
David Moravec kš