Rychlý kontakt

Asociace pro veřejné zakázky
tel.: +420 776 021 736
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Asociace pro veřejné zakázky využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Aktuality

ŘSD chce rozšířit silnici I/20 z Č. Budějovic na Plzeň

České Budějovice 10. června (ČTK) - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce silnici I/20, hlavní tah z Českých Budějovic na Písek a Plzeň, v některých částech rozšířit na čtyři pruhy a na střídavé dva pruhy v jednom směru. Doprava na silnicích I. tříd stoupla za poslední dva roky o 13 procent. ČTK to řekl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Náměstek jihočeské hejtmanky Josef Knot (TOP 09) ČTK řekl, že pro kraj by bylo nejlepší, kdyby celá silnice I/20 byla čtyřproudová.


Záměr rozšířit silnici je ve fázi technické studie. "ŘSD připravuje na silnici I/20 od Českých Budějovic směrem na Češnovice zkapacitnění na čtyřpruh a směrem od tohoto místa prostřídaný dvoupruh až do Písku. Od Písku na Plzeň žádnou vyhledávací studii nemáme, ale komunikujeme s ministerstvem dopravy, že by bylo dobré se na celou trasu znovu podívat, zkusit udělat vyhledávací studii, protože dopravní výkony na silnicích I. třídy nám vyrostly za poslední dva roky o 13 procent," řekl Kroupa. Změny mezi Pískem a Plzní by mohly nastat po roce 2030.
Podle Knota se o rozšíření silnice v úseku Písek - Češnovice začíná mluvit kvůli tendru na dostavbu dálnice D4 formou PPP projetu (partnerství veřejného a soukromého sektoru) z Prahy na křižovatku Nová Hospoda u Písku, což je doprava ve směru sever - jih. Kraj ale tuto silnici vnímá také jako důležitou spojnici západ - východ, protože spojuje České Budějovice a Plzeň, hospodářská centra. Značné problémy, jak řekl Knot, působí to, že mezi Pískem a Budějovicemi se doprava ze všech směrů slije do jediné dopravní tepny.
"Silnice svým uspořádáním dvoupruhové silnice s průtahy obcemi a s úrovňovými křižovatkami, železničními přejezdy a přechody pro pěší, odpovídá druhé polovině minulého století a naprosto nesplňuje současné požadavky z hlediska kapacity, bezpečnosti, ale ani z pohledu navazující dopravní infrastruktury. Zejména chybějí parkoviště pro kaminy, odpočívky. Přitom lze oprávněně očekávat, že právě dostavbou dálnice D4 se dopravní problémy na silnici I/20 ještě prohloubí," řekl náměstek.
Snahu ŘSD o rozšíření silnice kraj podporuje. Knot za systémové řešení považuje stavbu čtyřproudové silnice rychlostního typu, jaká je v úseku Nová Hospoda - Písek a jaká se připravuje v části České Vrbné - Češnovice.
vkc hj