Rychlý kontakt

Asociace pro veřejné zakázky
tel.: +420 776 021 736
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Asociace pro veřejné zakázky využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Aktuality

Zlínský kraj vyhlásí zakázku na veřejnou dopravu na deset let

Zlín 10. září (ČTK) - Zlínský kraj vyhlásí příští týden zakázku na veřejnou dopravu pro léta 2019 až 2028. Podmínky soutěže dnes schválili krajští zastupitelé. Zakázka počítá s větším množstvím spojů a jejich lepší návazností, než je tomu dosud, řekl ČTK radní Pavel Botek (KDU-ČSL). Odhadované náklady činí 8,132 miliardy korun bez DPH s možností jejich snížení či zvýšení o 20 procent.

"Největší změnou bude určitě nabídka spojů, rychlost přepravy, jednotné jízdné. To znamená, že bude ve Zlínském kraji zaveden integrovaný dopravní systém. Předpokládáme, že se zvýší kvalita vozového parku, protože tam máme povinnosti vůči těm dopravcům, jako je klimatizace, nízkopodlažnost a podobně," uvedl Botek. Počítá se podle něj i s plynulými přestupy mezi autobusy a vlaky.
Počet objednávaných kilometrů u autobusů vzroste ze současných 20,5 milionu na necelých 25 milionů. U vlaků bude činit 4,9 milionu, nyní je to 3,5 milionu. Ukončení výběrového řízení plánuje kraj na 6. prosince, podle nových podmínek začne veřejná doprava v regionu fungovat od prosince 2019.
Na železnici kraj usiluje o posílení spojů a zvýšení jejich kvality v nejfrekventovanějších místech. Patří mezi ně úseky mezi Kroměříží a Zlínem, Zlínem, Uherským Hradištěm a Veselím nad Moravou, Zlínem a Přerovem nebo Valašským Meziříčím a Vsetínem. U autobusové dopravy počítají navrhované jízdní řády se zavedením páteřních rychlých spojů mezi největšími městy. Přibýt mají i spoje do průmyslových podniků, v nichž pracují lidé na směny, nebo víkendové spoje do obcí, do kterých v sobotu a v neděli zajíždí jen minimum autobusů.
Součástí veřejné zakázky je i zavedení jednotné karty pro cestující, která by platila ve všech objednávaných autobusech a vlacích. Kraj také chce regulovat poplatky za vjezd na autobusová nádraží, která jsou často provozována soukromými majiteli. Změnami chce hejtmanství nabídnout alternativu k automobilové dopravě především lidem dojíždějícím za prací. "Ve všech krajích, i nám srovnatelných, po zavedení integrované dopravy rapidně vzrostl počet cestujících," řekl Botek.
Zadání veřejné zakázky bylo v uplynulých letech už třikrát zrušeno a přepracováno. Hejtmanství ale nyní tlačí termín stanovený Evropskou unií, na jehož základě musejí vybraní dopravci v regionech začít jezdit už od příštího roku. V uplynulých deseti letech zaplatil Zlínský kraj podle hejtmana Jiřího Čunka (KDU-ČSL) za objednanou veřejnou dopravu zhruba sedm miliard korun.
Viktor Chrást hj