Rychlý kontakt

Asociace pro veřejné zakázky
tel.: +420 776 021 736
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Asociace pro veřejné zakázky využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Aktuality

O dostavbu D4 za soukromé peníze má zájem sedm konsorcií

Praha 21. září (ČTK) - O dostavbu 32 kilometrů dlouhého úseku dálnice D4 za soukromé peníze (PPP) se uchází sedm konsorcií. Ministerstvo dopravy nyní jejich seznam zúží na čtyři, které budou o zakázku s předpokládanou hodnotou 24,9 miliardy korun dále soutěžit. Vítěz úsek Háje na Příbramsku - Mirotice na Písecku postaví na své náklady a následně bude i provozovat. V tiskové zprávě to dnes oznámilo ministerstvo dopravy. Stát chce pomocí PPP kompenzovat předpokládané snížení finančních zdrojů z evropských fondů.


"O zakázku mají zájem společnosti z Německa, Francie, Španělska, ale také konsorcia turecko-italsko-nizozemsko-lucemburských firem nebo rakousko-australsko-španělsko-francouzského sdružení. Ze sedmi konsorcií teď vybereme čtyři, které budou soutěžit o zakázku," uvedl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).
Podle ministerstva mají všichni uchazeči s podobnými projekty zkušenosti. Stavba úseku by měla začít v roce 2020.
Vítěz soutěže bude zodpovědný za stavbu a její přípravu a také za její financování. Následně bude dalších 25 let úsek provozovat a udržovat. Stát by měl během této doby vítězi náklady postupně splácet. Vítěz bude mít zároveň na starosti už postavené úseky, konkrétně více než pětikilometrový úsek ze Skalky do Hájů a dalších 11 kilometrů mezi Miroticemi a Pískem. Poté by měla být celá dálnice předána do vlastnictví státu.
"Do budoucna bychom tímto způsobem rádi stavěli tam, kde máme ucelený úsek dálnice v délce aspoň 30 km a získáme platné územní rozhodnutí. V úvahu přichází například D6, D35 nebo středočeská D3," doplnil Ťok.
V minulosti chtělo ministerstvo PPP využít například u ostravské dálnice D1 nebo jihočeské D3. V obou případech však byl nakonec využit konvenční postup, tedy financování prostřednictvím státních nebo evropských peněz.
sip snm