Rychlý kontakt

Asociace pro veřejné zakázky
tel.: +420 776 021 736
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Asociace pro veřejné zakázky využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Aktuality

V Olomouci budou jezdit tramvaje s klimatizací a USB zásuvkami

Olomouc 25. září (ČTK) - Klimatizací i USB zásuvkami na nabíjení mobilních telefonů je vybaveno osm nových tramvají typu EVO, které bezmála za 176 milionů korun nakoupil Dopravní podnik města Olomouce (DPMO). Nové tramvaje budou do Olomouce postupně dodány na podzim. "Cestující se novou tramvají EVO1 budou moci projet již tento víkend," řekla dnes ČTK mluvčí DPMO Martina Krčová.


Nové tramvaje EVO budou na podzim v Olomouci nasazovány na všechny tramvajové linky. "Pro cestující bude jistě nejzajímavější to, že vozidla jsou plně nízkopodlažní, mají klimatizaci v prostoru pro cestující a umožňují nabíjení elektronických mobilních zařízení prostřednictvím USB zásuvek," uvedla Krčová. Tramvaje jsou vybaveny i kamerovým systémem, který sleduje dění uvnitř i vně vozidla.
Zakázku na dodávku osmi tramvají vyhrály Krnovské opravny a strojírny, které se tendru podle údajů z databáze veřejných zakázek zúčastnily jako jediné a nabídly v něm tramvaje typu EVO. Smlouvu pak DPMO s Krnovskými opravnami a strojírnami uzavřel loni v říjnu. Kontrakt má celkovou hodnotu 285 milionů korun, jelikož jeho součástí je i záruční a pozáruční servis tramvají za 110 milionů korun.
Pět dodaných tramvají bude jednosměrných s jednostranným odbavováním cestujících. Tyto vozy mají typové označení EVO1. Jejich kapacita je 32 sedících a 75 stojících cestujících. Zbývající tři tramvaje s označením EVO 1/o jsou jednosměrné a dveře mají mají na obou stranách. Do této tramvaje se vejde 27 sedících a 85 stojících cestujících.
Interiér nových tramvají je ošetřen speciálním nástřikem s nanotechnologií, který odstraňuje zápach a bakterie. Okna tramvají jsou polepena ochranou folií proti vandalům.
Tramvaje EVO1 podle DPMO navazují na českou tradici tramvají s délkou 15 metrů, kterou v Česku započaly nejúspěšnější tramvaje T3 z produkce ČKD Tatra. "Díky stejným rozměrům tramvaj EVO odpovídá požadavkům menších měst, tak jako je to naše. Navíc je možné vozy spřáhnout, a tím vytvořit dvouvozové nebo obousměrné soupravy," uvedl DPMO.
DPMO letos opět vylepšil svůj tramvajový park. Už v červnu byly do Olomouce dodány dvě modernizované tramvaje Vario LFR.S za zhruba 37,5 milionu korun (bez DPH), ke kterým nyní přibude osm tramvají typu EVO v hodnotě zhruba 176 milionů korun (bez DPH). Na tramvaje EVO získal dopravní podnik 85procentní dotaci z fondů EU. "Po dodání posledního vozu bude 70 procent našeho tramvajového vozového parku alespoň částečně nízkopodlažní," podotkla Krčová.
DPMO, jehož stoprocentním vlastníkem je město, ročně v tramvajích a autobusech přepraví na 55 milionů lidí. Na konci loňského roku měl 78 autobusů a 69 tramvají.
beh kš