Rychlý kontakt

Asociace pro veřejné zakázky
tel.: +420 776 021 736
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Asociace pro veřejné zakázky využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Aktuality

Ťok vybral čtyři konsorcia, které budou soutěžit o dostavbu D4

Praha 13. listopadu (ČTK) - O dostavbu 32 kilometrů dlouhého úseku dálnice D4 mezi Pískem a Příbrami se v soutěži utkají čtyři konsorcia. Ze sedmi uchazečů je po posouzení všech žádostí vybral ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Oznámilo to dnes ministerstvo dopravy. Vítěz by mohl začít stavět celý úsek v roce 2020. Vítěz dálnici postaví za vlastní peníze, následně jí bude provozovat.


"Začátkem příštího roku počítáme se zahájením soutěžního dialogu, ve kterém se utkají společnosti z Francie, rakousko-německé konsorcium, německo-španělsko-britské sdružení firem a rakousko-australsko-španělsko-francouzského sdružení. Vítězné sdružení má začít v roce 2020 s dostavbou celého 32 kilometrů dlouhého úseku dálnice D4, který dostaví a budou následně 25 let provozovat," uvedl Ťok.
Ministerstvo dostalo sedm žádostí, které podle jeho analýzy splnily požadované podmínky. Následně úřad rozhodl snížit počet uchazečů na čtyři, se kterými bude vést soutěžní dialog.
"Investorská příprava dostavby D4 pokračuje, vykupují se poslední pozemky, zajišťují se nájemní smlouvy a věcná břemena. Ministerstvo životního prostředí také už dokončilo opakovaný proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí a bylo pro celou zbývající část D4 vydáno souhlasné závazné stanovisko," dodal ministr dopravy.
Stát chce úsek postavit pomocí soukromých peněz (PPP). Investor tak za vlastní peníze část dálnice postaví a následně bude po dobu 25 let provozovat. Poté by měla být dálnice převedena na stát, který jí bude postupně splácet. Stát chce pomocí PPP stavět i další dálniční úseky, chce tak kompenzovat předpokládané snížení zdrojů z evropských fondů.
sip mal