Rychlý kontakt

Asociace pro veřejné zakázky
tel.: +420 776 021 736
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Asociace pro veřejné zakázky využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Aktuality

Pardubický kraj v prosinci zvolí železniční dopravce na deset let

Pardubice 13. listopadu (ČTK) - Rada Pardubického kraje projedná 3. prosince nabídky železničních dopravců, kteří by měli zajišťovat regionální drážní přepravu na deset let. Kontrakt má hodnotu zhruba 3,5 miliardy korun. Získat by je měly České dráhy, v menší míře i společnost Leo Express.


"Rozhodnutí rady bude muset být ještě dva měsíce vyvěšeno, teprve poté můžeme podepsat smlouvy," řekl ČTK krajský radní pro dopravu Michal Kortyš (ODS).
Pardubický kraj loni zveřejnil ve Věstníku EU záměr uzavřít smlouvu s dopravcem formou přímého zadání. Pouštět se do výběrového řízení na nového regionálního železničního dopravce považovalo hejtmanství za příliš riskantní. Kvůli možným odvoláním a napadáním tendru u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže by mohl být ohrožen termín účinnosti smlouvy. Rozhodovat bude nejnižší cena a kvalita služeb.
Původně měl provoz na všech tratích zajistit jediný dopravce, později kraj nabídl i možnost rozdělit je mezi více subjektů. Hejtmanství oslovilo v minulosti i společnost RegioJet, která ale nepodala cenovou nabídku. Podle jejího mluvčího Aleše Ondrůje byla překážkou právě podmínka provozovat všechny tratě.
Proti současnosti se situace zřejmě příliš nezmění. Společnost Leo Express hejtmanství nabídla, že by provozovala vlaky z Ústí nad Orlicí přes Letohrad, Lichkov, Králíky až do Mlýnického Dvora a z Dolní Lipky do Hanušovic. Ostatní regionální tratě v kraji patrně zůstanou dál Českým drahám.
Vybraní dopravci budou zajišťovat drážní dopravu od prosince 2019, kdy začne platit nový jízdní řád. Vlaky na regionálních tratích v Pardubickém kraji ročně najedou asi 4,8 milionu kilometrů. Hejtmanství Českým drahám přispívá 105 korun na kilometr, což ho ročně stojí přes 350 milionů korun. Dalších 143 milionů korun letos poskytl kraji na regionální dopravu stát.
"České dráhy 26. listopadu předloží konečnou nabídku. Počítám s tím, že cena za kilometr bude podobná té současné, případně upravená o inflaci, ale budeme se snažit ji technickými opatřeními udržet na uzdě," dodal Kortyš.
dos gcm