Rychlý kontakt

Asociace pro veřejné zakázky
tel.: +420 776 021 736
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Asociace pro veřejné zakázky využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Aktuality

V železničním tendru Jihočeského kraje za 6 miliard zbyly jen ČD

České Budějovice 10. ledna (ČTK) - V tendru Jihočeského kraje za šest miliard korun na desetileté provozování železničních tratí po roce 2019 zůstaly jako jediný účastník České dráhy. Firma Leo Express ve středu z výběrového řízení odstoupila. Do konce dubna chce mít kraj s národním dopravcem smlouvu o smlouvě budoucí. Jde o provoz motorové i elektrické trakce a speciální trati takzvané Bechyňky, objem 5,5 milionu kilometrů ročně. Novinářům to dnes řekla jihočeská hejtmanka Ivana Stráská (ČSSD).


Soutěž se týká všech tratí vyjma takzvaných šumavských lokálek, které provozuje firma GW Train Regio. První tendr kraj zrušil, nabízené ceny připadaly vedení kraje vysoké. Leo Express z nové soutěže odstoupil, protože uspěl v tendru Zlínského kraje a vlaky, které chtěl využít v jižních Čechách, nasadí na Zlínsku, řekl radní pro dopravu Jiří Švec (STAN). "Tím pádem nám ve hře zůstává jediný hráč, zájemce, což jsou České dráhy," řekl Švec.
Soutěžené tratě provozují právě ČD. "Do konce dubna bychom rádi měli smlouvu o smlouvě budoucí. Mohli by u nás začít jezdit od prosince 2019," řekla na dotaz ČTK hejtmanka.
Jihočeský kraj nedávno první tendr zrušil kvůli vysokým cenám. "Poté jsme vypsali přímým zadáním obě tratě, jak elektrickou, tak motorovou trakci, tak Bechyňku. Po změně zadávací dokumentace jsme museli ustoupit od toho, že budou všechny vlaky nové a od některých technických vylepšení, která jsme si představovali. Přesto jsme to naformulovali tak, aby se na jihu Čech objevily nové vlaky, aby komfort pro cestující dosáhl zlepšení, a nám ten veliký tendr přinese slušnou cenu," uvedla Stráská. Bechyňka je elektrická trať napájená 1500 volty.
V létě otevře kraj zadávací řízení na desetiletý provoz autobusové dopravy v jižních Čechách. Předpokládaný rozsah zakázky je 4,1 miliardy Kč a roční objem 21 milionů kilometrů. Noví dopravci by měli začít jezdit v prosinci 2021. Novinářům to dnes řekl krajský radní pro veřejné zakázky Antonín Krák (ČSSD). "Teď zadávací řízení nepustíme, dodatkem prodloužíme smlouvu se stávajícími dopravci o dva roky," řekla hejtmanka. Podle Švece tak budou mít dopravci dost času se připravit.
vkc sd