Rychlý kontakt

Asociace pro veřejné zakázky
tel.: +420 776 021 736
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Asociace pro veřejné zakázky využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Aktuality

Hradecký kraj popáté posunul lhůtu autobusového tendru

Hradec Králové 26. února (ČTK) - Královéhradecký kraj popáté posunul termín pro odevzdání nabídek do osmimiliardového tendru na autobusové dopravce. Původní termín pro odevzdání nabídek byl 16. leden, nyní je aktuálním termínem 16. květen. Důvodem posunutí termínu je podle hejtmanství aktualizace zadávací dokumentace. Ve výběrovém řízení má kraj vybrat dopravce, kteří budou zajišťovat dotovanou linkovou autobusovou dopravu od roku 2020 do roku 2030. Tendr vypsal kraj loni na konci října.


Při posledním posunutí termínu ze 4. března na polovinu května rada kraje schválila aktualizaci zadávací dokumentace. "Vedle toho jsme zvýšili maximální hodnotu nabídkových cen za roční dopravní výkon. Toto navýšení nemění maximální cenu celé zakázky, která zůstává 7,7 miliardy korun za deset let," uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Martin Červíček (ODS). Upravené podmínky podle něj umožní přihlásit se do tendru více dopravcům.
Zakázka je rozdělena na osm územních oblastí. Soutěží se o dopravu na Broumovsku, Náchodsku, Novoměstsku, Rychnovsku, Trutnovsku, Královédvorsku, Hradecku a Jičínsku. Referenční rozsah dopravy je stanoven na 18,4 milionu kilometrů ročně. Cena 7,7 miliardy korun odpovídá maximálnímu výkonu 22,08 milionu kilometrů ročně.
Kraj předpokládá, že po vyhodnocení tendru budou mít vítězné firmy na přípravu zahájení dopravy pro kraj zhruba rok. Vlastní plnění zakázky by mělo začít od změny jízdních řádů v září 2020. Na základě zakázky by mělo být pro zajištění dopravy v celém kraji nasazeno 248 autobusů.
"Od nových smluv s dopravci si slibujeme především zkvalitnění poskytovaných služeb tak, abychom mohli k využívání veřejné dopravy přesvědčit větší část veřejnosti," uvedl Červíček. Součástí zadávacích podmínek je průměrné stáří autobusů nanejvýš šest let. Ve výběrovém řízení jsou i požadavky na počet nízkopodlažních vozidel, vnitřní teplotu a čistotu, na informační servis, připojení k wi-fi či odbavení i pomocí bankovních karet.
Hradecký kraj ročně u autobusových dopravců objednává 18,5 milionu kilometrů za víc než 366 milionů korun. Nyní pro kraj jezdí 11 dopravců. Dopravu zajišťují na základě smluv z konce roku 2016. Kraj s nimi tehdy smlouvy uzavřel v režimu jednacího řízení bez uveřejnění poté, co se mu nepodařilo dokončit tendr na desetiletou dopravní obslužnost od 1. ledna 2017.
Na konci loňského roku osm z jedenácti dopravců kraji smlouvy vypovědělo, a to k 31. březnu letošního roku. Dopravci chtějí od kraje víc peněz, především na mzdy řidičů. Kraj nyní s dopravci jedná o nových smlouvách platných od 1. dubna přibližně do září 2020. Se sedmi dopravci se kraj na podmínkách smluv již dohodl, jednání stále vede se semilskou firmou BusLine.
Zdeněk Rychtera sd