Rychlý kontakt

Asociace pro veřejné zakázky
tel.: +420 776 021 736
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Asociace pro veřejné zakázky využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Aktuality

Praha na podzim vypíše tendr. Hledá firmu pečující o přístřešky MHD

25.07.2019 (www.idnes.cz/praha/zpravy…, Zdroj: Idnes.cz / Články, Autor:ČTK, iDNES.cz)
Hlavní město Praha má připravený návrh podmínek pro vypsání koncesního řízení na nového provozovatele přístřešků MHD. Pokud budou podmínky schváleny, chce město na podzim vypsat tendr.

Většinu přístřešků provozuje firma JCDecaux, které minulé vedení Prahy smlouvu neprodloužilo.
Informoval o tom řekl radní pro majetek Jan Chabr (TOP 09). Většinu přístřešků nyní provozuje firma JCDecaux, která se věnuje venkovní reklamě a které skončí smlouva v roce 2021. Minulé vedení města ji označilo za nevýhodnou a rozhodlo o jejím neprodloužení. Firma to popírá, město podle ní na spolupráci vydělává.
Princip fungování koncese by měl být na stejný jako nyní, kdy JCDecaux přístřešky vlastní, udržuje a platí městu asi 12,8 milionu korun s DPH ročně. Výměnou na nich může umisťovat reklamu. Firma nyní provozuje zhruba 900 přístřešků, podle Chabra by se jejich počet měl po roce 2021 zvýšit na 1 597 na základě požadavků městských částí, které chtějí jejich rozšíření. JCDecaux už ohlásila, že se plánuje o koncesi ucházet.
Na design mobiliáře město uspořádalo soutěž, kterou vyhrálo studio Orgoj Chorchoj. Chabr dále uvedl, že nově by přístřešky neměly být polepeny reklamou celé, ale bude pro ně vyhrazena jenom pravá boční stěna.
Další mobiliář zejména na okrajích metropole vlastní dopravní podnik a město by podle Chabra uvítalo, aby se všechny přístřešky sjednotili pod jednoho správce. „Ale s dopravním podnikem není vždy jednoduchá řeč,“ řekl.
Zakázky na reklamu, jejich přidělování a výhodnost uzavřených smluv se v Praze řeší dlouhodobě, a to jak na magistrátu, tak například v dopravním podniku. Podle kritiků je řada smluv pro město nevýhodná. Soud stále řeší například spor dopravního podniku a firmy Rencar, která rovněž patří do skupiny JCDecaux.
DPP tvrdí, že smlouva na reklamu v pražské MHD z roku 1997 je neplatná, v odůvodnění k pravomocnému rozsudku v jiném sporu to uvedl i soud v roce 2009. Podle JCDecaux je smlouva platná a pro město výhodná. Obvodní soud pro Prahu 1 řeší JCDecaux a jejího technického ředitele Tomáše Tenzera také v souvislosti s údajným zvýhodněním při zakázce na pronájem ploch v metru, firma pochybení popírá.

--------------------------------