Rychlý kontakt

Asociace pro veřejné zakázky
tel.: +420 776 021 736
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Asociace pro veřejné zakázky využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Aktuality

Obří zakázka potvrzena: Škoda dodá do Lotyšska elektrické jednotky za šest miliard

30.07.2019 (zdopravy.cz/obri-zakazka…, Zdroj:Zdopravy.cz / Články, Autor: Jan Šindelář) Plzeňská Škoda Transportation úspěšně završila po dlouhých měsících tahanic snahu o obří zakázku v Lotyšsku. Její dceřiná společnost Škoda Vagonka byla s konečnou platností potvrzena jako vítěz tendru na dodávku 32 elektrických jednotek v hodnotě přes šest miliard korun. Smlouva už byla podepsána, oznámila dnes Škoda.


Dodávka zahrnuje 32 jednopodlažních jednotek pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens), které chtějí nové vlaky nasadit na příměstskou dopravu. Jednotky by měly být dodány v letech 2020 až 2023. Lotyši s nimi počítají na paprskovité trasy z Rigy směrem na města Aizkraukle, Tukums, Skulte a Jelgava. V ceně je zahrnuta i údržba, dodávky náhradních dílů a školení.
„Opakovaně se ukázalo, že naše společnost nabídla ekonomicky a technicky nejlepší řešení nových moderních jednotek. Naše jednotky jsou v provozu například v České republice, Litvě, Ukrajině nebo Slovensku a nyní se na ně mohou těšit také cestující v Lotyšsku,“ uvedl předseda představenstva společnosti Škoda Vagonka Martin Bednarz.
Cesta k zakázce přitom nebyla přímá, vedla přes lotyšský antimonopolní úřad a řadu odvolání a administrativních tahanic s konkurencí. Dopravce původně vyhlásil vítězem Talgo, nabídky ale musel dle rozhodnutí úřadu přehodnotit, zejména pokud jde o provozní náklady. Konkurenty Škody v tendru byly vedle Talga ještě CAF a Stadler.
Nové elektrické jednotky ze Škody Vagonka budou určeny pro provoz na tratích s rozchodem 1520 mm a napájecím napětím 3 kV s možností budoucí změny na 25 kV. Vozidla musí odolat klimatickým podmínkám -40 st.C až + 40 st.C. Obsaditelnost vozidel bude činit minimálně 400 sedících a až 450 stojících cestujících. Maximální rychlost vozidel bude 160 km/h.
-----------------------------------------