Rychlý kontakt

Asociace pro veřejné zakázky
tel.: +420 776 021 736
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Asociace pro veřejné zakázky využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Aktuality

Karlovarský kraj získá na nákup ekologických autobusů 560 milionů korun

(21.07.2020; Zpravy.cz; ČTK) Karlovarský kraj dostane na nákup autobusů na stlačený plyn CNG pro veřejnou dopravu téměř 560 milionů korun. Uspěl se čtyřmi projekty v rámci žádosti o dotace z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).
„Vedení kraje pořídí 150 autobusů ve dvou velikostech, což umožní výměnu vozidel v regionu,“ uvedl náměstek hejtmana Martin Hurajčík.


„Na projektu jsme pracovali více než 2,5 roku. Už v roce 2017 jsme přehodnotili původní záměr kraje vyhlásit velký tendr na provozovatele regionální autobusové dopravy rozdělený do čtyř částí. Chtěli jsme totiž i nadále spolupracovat s malými a středními podniky, které autobusovou dopravu pro kraj provozují, místo toho, aby zanikly a lidé přišli o práci,“ řekl Hurajčík.
Původní výzva v rámci IROP obsahovala podmínku, že žadatel o dotaci musí být zároveň provozovatel autobusů. Kraj ale vyjednal u Evropské komise výjimku, díky níž by kraj mohl nakoupit autobusy a pak je dát do správy dopravcům, kteří veřejnou dopravu v regionu zajišťují.
„Díky výjimce od Evropské komise jsme nakonec dosáhli toho, že kraj získá do vlastnictví nové moderní, ekologické, nízkopodlažní, bezbariérové, klimatizované autobusy s moderním odbavovacím a informačním systémem na CNG pohon,“ uvedl Hurajčík.
Vedení kraje následně vypíše výběrové řízení na dodavatele autobusů a také na provozovatele ve třech oblastech kraje. „Ve čtvrté oblasti jsme připraveni jednat o smlouvě s malými a středními podniky,“ dodal náměstek.
Dotační program na nákup nízkoemisních a bezemisních vozidel je určený pro regiony postižené těžbou uhlí, tedy Moravskoslezský, Ústecký a Karlovarský kraj. Podle Hurajčíka jde o jeden z největších projektů veřejné dopravy v historii Karlovarského kraje.