Prezentační a vzdělávací materiály
- VZ uspořádala tematické setkání
- "Praktický náhled na změny závazků ze smluv s ohledem na rozhodnutí ÚOHS"
Problematikou provedli Mgr. Pavel Herman (Ministerstvo pro místní rozvoj), Mgr. Adéla Havlová, LL.M. a Mgr. Ing. Matůš Holubkovič (AK HAVEL & PARTNERS), Mgr. Mojmír Florian (ÚHOS), Mgr. Martina Šťastná (KÚ Liberecký kraj)čtvrtek 5. září 2019 od 14,00 h.Grandior hotel Prague, Na Poříčí 42, Praha 1
AVZ uspořádala IX. ročník letní konference
"Veřejné zakázky 2019 - nové výklady a zkušenosti"
Konference se uskuteční 20. června 2019 v Erbia Congress Centru (Hvězdova 1716/2b, Praha 4).
Prezentace níže v přílohách
- Tematické setkání
- "Předběžné tržní konzultace v praxi;
- jak je odlišit od průzkumu trhu"
Problematikou provedli Mgr. Adéla Havlová, LL.M. a JUDr. Csaba Csorba (AK HAVEL & PARTNERS s.r.o.) a o své zkušenosti se podělí zástupci Masarykovy univerzity, Jihomoravského kraje a Českého rozhlasučtvrtek 11. dubna 2019 od 14,00 h.Grandior hotel Prague, Na Poříčí 42, Praha 1
- AVZ uspořádala tematické setkání
- "Elektronické podepisování a elektronické dokumenty v zadávacím řízení"
Problematikou provedli JUDr. Lenka Matochová (MMR ČR) a RNDr. Ing. Jiří Peterka nebo Mgr. Ing. Vojtěch Kment, Ph.D.čtvrtek 21. února 2019 od 14,00 h.Grandior hotel Prague, Na Poříčí 42, Praha 1
Tématického setkání se zúčastnilo téměř 140 účastníků.
Prezentace naleznete v přílohách níže.
Program tematického setkání:
14.00 – 15.30 JUDr. Lenka Matochová
- Elektronický podpis v zadávacím řízení
- Z pohledu zadavatele
- Co zadavatel ZŘ musí podepsat
- Jaký druh podpisu (zadavatel OVM x neOVM)
- Jakým způsobem
- Zastoupení zadavatele v ZŘ z pohledu elektronického podepisování dokumentů
- Důsledky toho, když dokument není podepsaný
- Z pohledu dodavatele
- Může zadavatel vyžadovat elektronický podpis nabídky / dokumentů v nabídce / jiných dokumentů v ZŘ?
- Jaký druh podpisu dodavateli v ZŘ stačí – podpis vůči veřejnoprávním osobám dle ZSVD
- Kdo podepisuje – má zadavatel zkoumat oprávnění osoby, platnost podpisu atd.
- Jak je to s podpisem dokumentů, které dodavatel předkládá v nabídce za druhou osobu či s ní společně
- Podpis jiných dokumentů než nabídky
- Jak řešit vady podpisů dokumentů předložených dodavatelem
- Z pohledu zadavatele
- Elektronické dokumenty v zadávacím řízení
- kopie x originály před uzavřením smlouvy
- Doklady, u nichž není dodavatel původcem
- může dodavatel na základě výzvy dle § 122/3 ZZVZ předložit i jiný doklad, který osvědčuje danou skutečnost, než předložil v nabídce
16:00 – 16:45 Mgr. Ing. Vojtěch Kment, Ph.D.
- Elektronické právní jednání ve světle ustanovení NOZ a právních předpisů vztahujících se k elektronické komunikaci a jak se k tomu staví příslušná judikatura
16:45 – 17:30 RNDr. Ing. Jiří Peterka
- Elektronické podpisy a pečetě ve světle nařízení eIDAS a zákona 297/2016 Sb.
- různé druhy elektronických podpisů a pečetí, jejich vlastnosti
- rozdíl mezi podepisováním a pečetěním
- časová razítka, jejich význam a využití
- uchovávání (archivace) elektronických podpisů
- co se děje s elektronickými podpisy s plynutím času
- proč jsou nutná nápravná opatření (a jaká)
- koncept dlouhodobě ověřitelných podpisů (LTV)
Časové rozvržení:
Před seminářem se uskuteční od 13:00 h. Shromáždění členů AVZ.
Jednotlivé příspěvky a diskuse 14:00 - 17:30 h. Coffee break 15:30 - 16:00 h. Číše vína 17:30 - 18:30 h. Registrujte se do 14. 2. 2019. V případě naplnění kapacity může být registrace účastníků ukončena dříve. Poplatky za účast na tematickém setkání: Členové AVZ mají vstup na seminář pro 1 osobu zdarma a vstup každé další osoby za účastnický poplatek 900,- Kč bez DPH. Pozor: S ohledem na omezenou kapacitu akce a obvyklý velký zájem o ni je omezen počet účastníků na člena, a sice 1 zástupce člena má účast zdarma, účast dalších 5 jeho zástupců je za vstupní poplatek 900 Kč bez DPH. Vyšle-li člen na TS více svých zástupců, je to možné, avšak tito budou platit již nečlenský vstupní poplatek 1800 Kč bez DPH/za 7. a každého dalšího zástupce člena. Vstupní poplatek pro nečleny činí 1800 Kč bez DPH / 1 osobu. - Elektronický podpis v zadávacím řízení
Registrace ukončena z důvodu vyčerpání kapacity.
- AVZ uspořádalo tematické setkání
- "Zjednodušené podlimitní řízení a jeho průběh dle ZZVZ"
- Problematikou provedli Mgr. Pavel Herman (MMR ČR), JUDr. Michal Šilhánek (Public Market Advisory s.r.o.) a Mgr. Ivo Lukš (Centru pro regionální rozvoj České republiky).
středa 28. listopadu 2018 od 14,00 h.hotel Grandior (Na Poříčí 42, Praha 1)Akce se zúčastnilo 110 účastníků. Prezentace jsou k dispozici v členské sekci webu.
Jak se žije se ZZVZ? Zřejmě lépe, než se čekalo
ÚS ve svém nálezu III.ÚS 3181/17 ze dne 31. 8. 2018 přiznal zadavateli nárok na náhradu škody vůči administrátorovi, který „neuhlídal“ správné rozhodování hodnotící komise jmenované zadavatelem. Jedná se o zatím ojedinělé rozhodnutí a zadavatel uspěl jen díky tomu, že administrátor smluvně převzal odpovědnost za případné škody.
- AVZ uspořádalo tematické setkání
- "Objasnění nebo doplnění dle § 46 ZZVZ vs. změna nabídky"
Problematikou provedli Mgr. Tomáš Machurek (MT Legal s.r.o., advokátní kancelář), Ing. Martina Bufková Rychecká (Compet Consult s.r.o.), Mgr. Pavlína Trhalová (Advokátní kancelář Jansta, Kostka spol. s r.o.)čtvrtek 6. září 2018 od 14,00 h.Grandior hotel Prague, Na Poříčí 42, Praha 1-
Přistupuje zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "ZZVZ") k objasnění a doplnění nabídky opravdu flexibilněji, než tomu bylo dle předchozího zákona č. 137/2006 Sb.? Co vše může být v rámci nabídky po jejím podání doplněno, příp. opraveno, aby se nejednalo o nepřípustnou změnu nabídky. Jak se k této problematice staví dosavadní judikatura?
Těmito otázkami těmito a dalšími otázkami z oblasti aplikace § 46 ZZVZ se zabývali Mgr. Tomáš Machurek (MT Legal s.r.o., advokátní kancelář), Ing. Martina Bufková Rychecká (Compet Consult s.r.o.), Mgr. Pavlína Trhalová (Advokátní kancelář Jansta, Kostka spol. s r.o.). Na dotazy odpovídal Mgr. Pavel Herman.
Časové rozvržení:
Jednotlivé příspěvky a diskuse 14:00 - 17:30 h. Coffee break 15:30 - 16:00 h. Číše vína 17:30 - 18:30 h.
VIII. ročník letní konference
"Veřejné zakázky 2018 – Jste připraveni na povinnou elektronickou komunikaci?"
Konference se uskutečnila 21. června 2018 v Erbia Congress Centru (Hvězdova 1716/2b, Praha 4).
Návštěvnost cca 170 účastníků.
- AVZ uspořádala kulatý stůl
- "Problematika prokazování kvalifikace zahraničního dodavatele a kvalifikace získané v zahraničí v návaznosti na § 45 odst. 3, § 77 odst. 3 a § 81 ZZVZ"
čtvrtek 15. března 2018Hotel Le Palais Art Prague, U Zvonařky 1, Praha 2-
V příloze viz níže jsou závěry z kulatého stolu vč. doporučení zadavatelům, jak zatím požadavky na odbornou způsobilost autorizovaných osob formulovat, aby dodrželi zásadu nediskriminace a rovného zacházení též ve vztahu k osobám, jež svou odbornou kvalifikaci získali v zahraničí a v ČR působí jako osoby hostující či usazené.
O výsledcích naší žádosti adresované MMR a dotazu vzneseného na MŠMT ve smyslu příslušných závěrů Vás budeme dále informovat.
-
- AVZ uspořádala tematické setkání
- "Povinnost elektronické komunikace v zadávacích řízeních od 18. 10. 2018 a dopad GDPR na zadávání veřejných zakázek"
Problematikou provedli Ing. Aleš Havránek (MMR), Mgr. Markéta Adámková (MMR), Ing. Pavel Antonín Eger a Ing. Jan Hrádek (Tender Systems s.r.o.)čtvrtek 12. dubna 2018 od 14,00 h.Grandior hotel Prague, Na Poříčí 42, Praha 1-
Na tomto tematickém setkání se budeme věnovat elektronické komunikaci v zadávacím řízení, jejíž povinnost se od 18. října 2018 rozšíří na všechny zadavatele veřejných zakázek. Probereme s tím související elektronizaci veřejných zakázek a neméně aktuální otázku dopadu GDPR na zadávání veřejných zakázek.
Témata:
Ing. Aleš Havránek (MMR) - Elektronická komunikace v zadávacím řízení a využití e-nástrojů
Ing. Pavel Antonín Eger (Tender Systems s.r.o.) - Postupy při elektronické komunikaci v zadávacích řízeních veřejných zakázek
Ing. Jan Hrádek (Tender Systems s.r.o.) - Elektronické dokumenty ve vztahu k povinné elektronizaci zadávacích řízení
-
Mgr. Markéta Adámková (MMR) - Dopady GDPR na zadávací řízení
- AVZ uspořádalo tematické setkání
- "Pojištění odpovědnosti z pohledu administrátora i zadavateleveřejných zakázek - aktuální a dosud neotevřené otázky"
- AVZ uspořádala tematické setkání
- "Hodnocení dle necenových kritérií ve veřejných zakázkách"
- Problematikou provedli Mgr. Adéla Havlová, LL.M., Mgr. Josef Hlavička, oba z AK Havel, Holásek & Partners s.r.o. a Mgr. Roman Novotný a Mgr. Jana Zikmundová, oba z Masarykovy univerzity.
čtvrtek 23. listopadu 2017 od 14,00 h.hotel Grandior (Na Poříčí 42, Praha 1)
Hodnocení nabídek je nejpodstatnější části zadávacího procesu, která má vliv na výběr dodavatele veřejné zakázky. Po ne zcela dobrých zkušenostech s hodnocením jen dle nabídkové ceny a s ohledem na možnosti ZZVZ roste význam necenových hodnotících kritérií. Jejich stanovení a vyhodnocení tak, abychom vyhověli všem zákonným principům, však není zcela jednoduché. Proto se o své zkušenosti s hodnocením dle necenových kritérií s účastníky podělili Mgr. Adéla Havlová, LL.M., Mgr. Josef Hlavička (oba z AK Havel, Holásek & Partners s.r.o.) a Mgr. Roman Novotný a Mgr. Jana Zikmundová (oba z Masarykovy univerzity). Zúčastnilo se cca 155 účastníků.
Program tematického setkání:
14.00 - 14.45 h. Úvod do problematiky (Adéla Havlová)
14.45 - 15.30 h. I. část Necenová kritéria a užité postupy hodnocení na praktických příkladech VZ (Roman Novotný, Jana Zikmundová)
15.30 - 16.00 h. Coffee Break
16.00 - 16.30 h. II. část Necenová kritéria a užité postupy hodnocení na praktických příkladech VZ (Roman Novotný, Jana Zikmundová)
16.30 - 17.15 h. Hodnocení nabídek u VZ na intelektuální služby a metody best value (příklady ze zahraničí) (Josef Hlavička/Adéla Havlová)
17.15 - 17.30 h. Diskuse
Nový zákon - rok poté: Pravý čas pro diskusi
- AVZ uspořádala tematické setkání
- "Zadávání veřejných zakázek dělených na části dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů"
- Problematikou provedli Mgr. Ivo Lukš (Centrum pro regionální rozvoj České republiky), Mgr. Martin Hadaš (Masarykova univerzita). Diskuse se zúčastní Mgr. Pavel Herman (MMR)
čtvrtek 7. září 2017 od 14,00 h.hotel Grandior (Na Poříčí 42, Praha 1)